Tuesday, August 12, 2008

Musim Buah

Posted by FiguRa

8hb ari tu aku balik kg ngan adik ipar aku..pasai mggu sebelum tu aku da balik ngan wife aku...
mmg sj xmau bawak balik wife aku pasai dia da masuk 7 bulan da...kesian kat dia asyik skt bontot jer dok dlm keta...da la perjalanan jauh nun...kl-kedah...amek masa 5 jam... berasap oooo....hehehe... mggu sebelum tu balik kg ngan wife..ber2 jer... tp time balik kl penuh satu keta ngan buah2...durian ada, rambutan, manggis dokong... tp kali nie balik tetap beli jgk hehehe
x puas mkn... smp jer kwsm baling aku singgah beli durian..selonggok rm10 jer... amek dokong sekilo..rm2..tp abg tu baguih..kat 2 kg dia bg..tp kira rm2 gak..xmcm kl...mana dapat cam tu..hehehe... apa lagi smp umah cun2 org azan solat jumaat...buah durian td aku buka ...perghh isi cun..almaklum la buah pg...hehehe..kat kl leh gak dpt buah pg..tp buah pg yg 3 4 ari lepas...hahaha...
selalu musim buah cam nie...arwah ayah la kalut ajak aku beli buah...ye la dia tau anak dia nak mkn...dia akan pesan kat kwn2 dia yg jual...buah mmg best la pasai semua yg dpt buah baru luruh... kali nie aku kena beli sendiri kalu nak makan...
aku kena belajar sendiri macam mana nak pilih buah durian... bkn sebarang beli jer..kang kena buah x elok... camne cara?? ntah aku pun x tau hahahaha....
tp org kata tgk pada tangkai...kalu cam kering tu da byk ari laaa....
ermm aku kdg2 ja tgk hehehe....
ptg sabtu aku gi ulu lenggong...cari buah dokong...wife kesayangan aku nak...aku gi ngan mak, kak su, adik aku, adik ipar aku n anak kak su aqilah.... dokong baru petik...br smp... manis betul buah dia....aku beli byk gak...nak bg kat mentua aku ngan kak ipar aku.... adoi nyesal plak x beli lagi byk...pasai x smp 1 ari jer buah2 tu abis di mkn hehehehe.... apa pun kena tggu la thn depan....

1 comments:

SSulieana said...

salam....woit sedapnye buah dokong...emm ko dh nk jd ayah ek!jg la wife ko leklok ye...