Wednesday, August 13, 2008

UiTM - 10% for non-bumi

Posted by FiguRa


cadangan membuka universiti itu kepada bukan Bumiputera....

pikiaq la sendiri

3 comments:

Anonymous said...

nie aku amek petikan dr malaysiakini


Semalam Menteri Besar Selangor dilaporkan mencadangkan 10 peratus daripada jumlah semasa kuota pelajar di UiTM dibuka kepada bukan Bumiputera serta pelajar asing.

Abdul Khalid berkata, cadangan itu akan dapat mempertingkatkan kualiti pendidikan dan persaingan di kalangan pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) tersebut.

Menurut beliau, syor itu juga dianggapnya sebagai wajar dan tepat dengan usaha UiTM yang mahu melahirkan pelajar daripada golongan Melayu dan Bumiputera yang berdaya saing.

Bagaimanapun, kata Abdul Khalid, cadangan yang dilontarkan ini perlu difikirkan sedalam-dalamnya daripada semua aspek agar tidak bercanggah dengan dasar penubuhan IPT itu dalam melahirkan generasi bumiputera yang berilmu dan berdaya saing.

Anonymous said...

haloooo........basri..best gak blog ko ni yer...kalu ko free ko tgk la blog aku..http://malikjehannaza.blogspot.com...blog ni aku buat sekali ngan geng cikgu masa kat maktab thn lps..komen2 la skit ehh....cikgu jehan

Anonymous said...

Sesungguhnya suma dasar dalam dunia boleh diuubah...keculai apa yang ada dalam Al Quran dan hadis nabi.....Menurut blog2 dari Tranungkit Online, pelajar asing dah ada dalam Uitm, MRSM pun dh ada pelajar non-Bumiputera, dah semak ke apa dasar sebenar MRSM?
Majulah Sukan Untuk Klinik Kassim hehe :)